Dr hab. inż. Arkadiusz Szarek, jest członkiem zespołu naukowego kierowanego przez prof. dr hab. n. med. Dawida Larysza, który wprowadził do codziennej praktyki klinicznej metod przedoperacyjnego planowania zabiegów rekonstrukcji czaszki w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz dobór parametrów mechanicznych sprężyn do indywidualnych potrzeb małego pacjenta. Współpraca w interdyscyplinarnym Zespole Naukowym pozwoliła na opracowanie indywidualnych dystraktorów oraz narzędzi neurochirurgicznych unikatowych na skalę światową, objętych prawem patentowym.
Inż. Rafał Rygalik, absolwent kierunku Mechanika i Budowa Maszyn, w roku 2022 zwyciężył w zawodach SkillsPoland jako etap eliminacji do zawodów Europejskich, a w roku 2023 wygrał zawody Euroskills w konkurencji frezowanie CNC.
Prof. dr hab. inż. Artur Tyliszczak w roku akad. 2020/2021 oraz mgr inż. Lena Caban w roku akad. 2022/2023 znaleźli się wśród laureatów Stypendium Fulbrighta, co świadczy o wysokim poziomie kadry naukowej i jej wkładzie w rozwój nauki na arenie międzynarodowej.
W 2021 roku laureatami Nagrody Indywidualnej Ministra Edukacji i Nauki zostali prof. dr hab. inż. Stanisław Szwaja i prof. dr hab. inż. Artur Tyliszczak, wyróżnieni za wybitne osiągnięcia naukowe i dydaktyczne.
Od 2021 roku Wydział jest członkiem instytucjonalnym Stowarzyszenia IPMA Polska, co pozwala na aktywne uczestnictwo w krajowych i międzynarodowych inicjatywach związanych z zarządzaniem projektami.
Od 2020 roku Wydział jest Certyfikowanym Partnerem Edukacyjnym w zakresie obsługi i programowania obrabiarek sterowanych numerycznie z układem sterowania SIEMENS Sinumerik, co pozwala na prowadzenie nowoczesnych szkoleń i certyfikacji dla studentów i pracowników przemysłu.
Łazik marsjański zbudowany przez grupę studentów Wydziału i tworzących zespół PCz Rover Team wygrał najbardziej prestiżowe zawody łazików marsjańskich na świecie University Rover Challenge 2018 w USA. To znaczące osiągnięcie przyniosło Wydziałowi międzynarodowy rozgłos oraz potwierdziło wysoki poziom kształcenia i innowacyjności studentów.
Od 2017 realizowany jest projekt Częstochowski Uniwersytet Młodego Odkrywcy. Uczniowie szkół podstawowych mogą rozwijać umiejętności matematyczno-przyrodnicze, ICT oraz kompetencje w zakresie m.in. kreatywności, innowacyjności i rozwiązywania problemów.
Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Informacje o cookies.