Eksperymentalno-numeryczne badania przepływów turbulentnych jedno i wielofazowych oraz rozwój narzędzi CFD

Kontakt:
Prof. dr hab. inż. Artur Tyliszczak
artur.tyliszczak@pcz.pl

3.png

  • Pasywne i aktywne metody sterowania przepływem.
    • Stworzenie narzędzi (algorytmów/obiektów) pozwalających na adaptacyjne sterowanie przepływem w zależności od warunków przepływowych.
  • Modelowanie niestacjonarnych zagadnień cieplno-przepływowych z wymianą ciepła i reakcjami chemicznymi.
    • Poznanie fizyki przepływu i wzajemnych oddziaływań pomiędzy skalami przepływowymi, efektami termicznymi i chemicznymi
  •  Metody dyskretyzacji wysokiego rzędu w zastosowaniu do modelowania przepływów turbulentnych.
    • Opracowanie modeli ADM w oparciu o jawne i niejawne (kompaktowe) metody filtracji LES i filtry indukowane przez schematy dyskretyzacji.

Eksperymentalna analiza pasywnego i aktywnego sterowania przepływem

Kontakt:
Dr hab. inż. Artur Dróżdż, prof. PCz
artur.drozdz@pcz.pl

wim_kmc_ad.png

  • Eksperymentalna analiza wpływu pasywnych i aktywnych metod kontroli oderwania warstwy przyściennej.
    • Badania przejścia laminarno-turbulentnego w warunkach pola akustycznego.
    • Badania oderwania turbulentnej warstwy przyściennej przy wysokich liczbach Reynoldsa.
    • Badania przepływu wokół profili lotniczych przy niskich liczbach Reynoldsa.
  • Badania aerodynamiki obszarów zabudowanych

Teoretyczno-eksperymentalne badania wykorzystania procesu fluidyzacji w energetyce

Kontakt:
Prof. dr hab. inż. Henryk Otwinowski
henryk.otwinowski@pcz.pl

wim_kmc_ho.png

  • Badania właściwości paliw klasycznych i alternatywnych w wybranych warunkach spalania.
    • Poszerzenie wiedzy z zakresu zachowania paliw alternatywnych oraz ich mieszanek w warunkach wysokotemperaturowych.

Analiza procesu spalania paliw alternatywnych w silniku tłokowym

Kontakt:
Dr hab. inż. Wojciech Tutak, prof. PCz
wojciech.tutak@pcz.pl

wim_kmc_wt_v4.png

  • Badania silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym.
    • Silniki dwupaliwowe i zasilane mieszaninami paliw ciekłych i gazowych (H2/NH3).
    • Analiza wpływu stopnia sprężania i energii zapłonu na stabilność spalania w silniku ZI.
    • Analiza procesu spalania i emisji spalin silników ZS zasilanych paliwami o różnej reaktywności.
    • Analiza wydzielania ciepła w silniku tłokowym, określanie etapów spalania.
    • Optymalizacja obiegu cieplnego silnika tłokowego.

Wizualizacja szybkozmiennych zjawisk wtrysku i zapłonu

Kontakt:
Prof. dr hab. inż. Stanisław Szwaja
stanislaw.szwaja@pcz.pl

wim_kmc_ss_v2.png

  • Rejestracja optyczna oraz analiza termodynamiczna zjawisk w obszarze zapłonu i spalania paliw ciekłych i gazowych za pomocą szybkiej kamery cyfrowej.
    • Wyładowanie iskrowe.
    • Wypływ paliwa z wtryskiwacza.
    • Zapłon.
    • Rozprzestrzenianie się frontu płomienia.

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

uczelnia_dostepna.svgPolitechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej